tisdag 3 augusti 2010

fd familjefunktion

familjefunktion verkar det vara
posta ett inlägg
så hör någon av sig

hon dolde numret
jag visste ändå
vem det var

'du har förstört en familj'
sa hon

och det märkliga är
att jag känner ingen skuld
trodde jag skulle göra det

men jag är fri
och jag tänkte
hon vet också
det krävs två för en tango

sedan kommer det upp
i mitt huvud
att ingen som sett oss
ingen av de som vet
och inte hon

ingen skulle någonsin tro på
att vi faktiskt aldrig
haft ihop det rent fysiskt
inte det slutgiltiga steget

det som är den vanligaste tanken
när någon nämner
'otrohet'
men vi är märkligt rena
inte fria från skuld
det kan vi bara inbilla oss

men själva kärleken
den känns ren
vacker
omöjlig
och sedan
så påtaglig
verklig

och jag står för
vad jag gjort

jag har med öppna armar
tagit emot dig
din kärlek
och jag föll
för dig
hårt och obevekligt
och vi är två om det

det är
vi
igen
oss
vårat fel
våran glädje

vi

Inga kommentarer: