fredag 6 augusti 2010

svårt

idag känns det
som jag kommer gå under
kom igen nu

du sa ju
och jag litar på dig

inte har de låst in dig
men jag undrar jag

eller så menade du det du sa
trots alla försäkringar innan
kanske kom du på
att det är bäst så

bara glömde tala om det
för mig

seså, ta nu doktorns lur
för inte är du väl bevakad där
slå signalen jag behöver så

du sa ju
och jag trodde dig

eller gå in på macken och betala
köp kontantkortet nu
låna en lur

du sa ju
och jag litade på dig

inte ens ett pip från vattenhålet
inte från någon gemensam vän

du sa ju
och jag väntar fortfarande

du sa ju
du sa ju
du sa ju

kom igen då
fegis

eller ja visst ja
du kanske är så modig
att du törs stå kvar
vid det du sa du inte ville ha

usch ett sånt humör
jag har idag

du sa ju
men jag undrar jag

Inga kommentarer: