torsdag 5 augusti 2010

haha

haha nä du kom nog inte iväg
dit där du kan ringa ifrån

tror jag håller på att upptäcka
en ny sida hos dig
en man
som kanske tycker om att bli styrd

det känns hårt att skriva

för jag vet litegrann
om vilken hållhake
hon har på dig

men varför slåss du inte?
gör du det
men jag inte får veta?

jag undrar om du är stark nog
kan du stå på egna ben
för att kunna få det du vill
i ditt liv
orkar du kämpa för lycka

det är en hård sak att skriva
igen
du har kanske aldrig funderat
så mycket
på just den saken
förrän nu
helt nyligen

förlåt om det är mitt fel

jag menade det jag sa förut idag
ska du lämna ska du lämna för att lämna
inte lämna för att gå till mig

om du lämnar och ändå går till mig
är det en helt annan sak

i alla fall betyder det
att om du lämnar
ska det vara för att du kan göra det bättre själv
stå bättre själv
oavsett om det är med mig

det är viktigt

det måste bli rätt
inte bara för att mildra din besvikelse
när du lär känna mig bättre
utan för att du ska veta
att du gjorde rätt val
du måste vara säker

så säker du kan bli
så säker det går

inte bara att du älskar mig
det är den lätta biten

stå stadigt
är det svåra

ändå tänker jag tillbaka på
när du säger att du
aldrig kan ha varit kär tidigare
du med dina långa långa förhållanden
flera barn
hur hamnade du då där?
kanske vet jag ingenting
tänk om jag också bara tror
att jag varit kär förut
sedan upptäcker
vad det egentligen betyder

just nu sitter jag uppe
i alla fall
en vanlig kväll hade vi hörts
några gånger vid det här laget
jag har svårt att gå och lägga mig

undrar hur du har det

tänk om jag missar dig

är egoistisk

vill ha dig här

skit i dem
kom hit
vila i min famn

eller förresten
skit i allt
skit i mig
gör enbart det
som ditt hjärta säger dig
och vila i det

vill du då ändå
vila i min famn
är den öppen

Inga kommentarer: