tisdag 3 augusti 2010

shit

igår, inte ett inlägg
kors i taket
fullt upp
och sedan en hel del
i telefon med dig

idag
en dag med mer fullt upp
men jag har messat dig
en hel del

särskilt som jag missade dig
så grovt
så många gånger
i natt

ville göra dig glad

och nu
hjärtstillestånd
en kvinnoröst
'va fan är det här'
jag fortsätter säga hallå

nu undrar jag
vilket helvete du har
just nu

kroppen står stilla
tiden står stilla
fast den rör sig
jag räknar först minuter
sedan timmar

hur länge står jag ut
och hur länge står du ut

sedan ironin
möter folk som känner dig
rätt väl

och barnet säger
ska jag rita kärleken bryts
inte en gång
mer än tio
mm hmm säger jag

sedan berättar hon
nej ni bara lådsas
att den bryts

och jag tänker
att hon kan inte veta
hon kan inte sia
det är bara en tillfällighet
men den vrider om
twistar min hjärna
tre varv extra

nu måste vi ut
igen
bland de som känner dig
som inte vet vem jag är
och jag
fortsätter våndas

när när när
får jag veta vad som hände

kan jag ens svara nästa gång

skaffa ett kontantkort
pronto
jag dör
och gör sen
det du måste göra

Inga kommentarer: