lördag 18 september 2010

funktionen

det funkar fortfarande

jag bloggar ett inlägg
då ringer du upp

telefonen klippte
denna gång passade det mig bra

du sa jag lät annorlunda
det hörde inte jag

men jag hörde
när du påstod att du visste
att jag var på dåligt humör

inte alls
var och är mitt svar

bara inte kär längre

men det sa jag aldrig
telefonen klippte igen
jag hade ändå inte sagt det i en lur

öga mot öga
med dig
kommer du få veta

även om jag skulle få för mig
att dra ut på det
för att inte göra dig ledsen
skulle det inte gå

du kommer se exakt hur det är
du anar redan
egentligen vet du

och jag
jag är lite trött
på allt det här

att jag inte ens kan ringa dig
tillbaka
och säga
att jag är trött på
att inte kunnar ringa dig tillbaka
att jag är trött på
det som inte fanns

att jag går vidare nu

Inga kommentarer: