måndag 13 september 2010

nattsoppa

tänker på natten som var
alla kärlekskrockar

inte som du K
utan gammalt
runt ett varv
och tillbaka igen

min förkärlek för
äldre alkoholiserade män

kyssas i en bar är väl alltid trevligt?

en sorts kärlek
jag och B har
den liknar vår på många sätt
det inser jag nu

vi har också hållt den ren och fin
i våra ögon
en sån kärlek som alla ser och vet
djup och stor
utan krav
bara existerar

och vi njuter av gemensamt utebus
när han är i den här stan

kyssas i en bar är väl alltid trevligt?

sedan

min förkärlek för
lätt alkoholiserade yngre män

gemensam vän H
trånar efter mig
relativt besvarat

kyssas i en bar är väl alltid trevligt?

och sedan jag
en annan man
min största förlust
jag hade honom men tappade bort

han fortsätter
dyka upp
gubben i lådan
alltid lika oväntat

och det är jag som blir vek i benen
säger konstiga saker när han är nära
om jag inte tänker mig för
vilket jag naturligtvis inte gör
tar inte tillräckligt djupa andetag
låter munnen prata innan hjärnan

trots åtta år
sedan vi gjorde allt vi ville
och att min vilja att vilja nu är borta
är lungt
har han fortfarande makten
att förvirra
aldrig färdig med honom

och om vi inte kan göra allt vi gjorde då
är det ändå nu jag vill säga till A att
kyssas i en bar är väl alltid trevligt?

men jag gör inget
inget alls
för att hamna där

och samtidigt
som jag tänker det
ringer du på mobilen
som har ljudet avstängt

är inte det lustigt
att du ringer just i den stunden

inte för att jag är förvånad

du är
lite som jag
som du
som jag

jag ser det tydligt nu
hur du
hur jag
med tajming som halkat snett
flyter runt
rädd för kärlek







- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: