tisdag 21 september 2010

sluträkning

nästan
fyra månader

vi räknade
21:a juni
som vår dag
dagen som det tog skruv
ordentligt

med lite god vilja
kunde vi lägga till
några dagar

men så ska man inte göra
man ska ta dagen
det tar fart på allvar

jag började skriva här
när vi
(ursäkta språket men)
skitit i det blå skåpet
och vi inte kunde höras
så tätt som innan

inte kunde ses
flera gånger om dagen

sitta ute och hångla
som tidigare

det vore kul om jag skrivit tidigare
hade varit intressant nu
tycker jag

för jag avslutar
fallet K här

återkommer kanske
till denna blogg
om jag får en ny bokstav
att skriva om

men gissningsvis inte
hur dum vore jag
om jag hittar en kärlek igen
som jag inte kan höra av mig till
precis när han och jag vill

tänker inte ha
sådan kärlek
där jag skriver på nätet
för att han ska kunna läsa
slut med det

jag ser
min text låter inte glad
men jag är det
grundlycklig
stävar framåt
tillförsikt
glädje

jag får se vad som händer
i min framtid

hejdå bloggen
hejdå
breven till min älskade











lågan slocknade

1 kommentar:

Olli sa...

Det var snart för tio år sen du skrev här. Kan va kul o veta att någon läst det idag. Vet ej hur jag kom hit, men jag tog i alla fall tiden att gå med i dina tankar från förr :)