måndag 6 september 2010

oavancerat + otålig

ännu inte ett pip från dig
jag har en oavancerad gissning

du glömde radera samtalslistorna
kanske bara från igår
kanske från flera dagar
kanske glömde du
det du egentligen skulle hämta

när du hämtade kraft hos mig

kanske blev du konfronterad
runt hörnet

för så hä

NU!!

plötsligt var du här!
ändå

jag skulle skriva
'för så här länge
utan att höra av dig
alls
det måste ha hänt något'

men så kom du

och ja
något hade hänt
inte det jag gissade

på sitt sätt giltigt skäl
på sitt sätt inte

vi pratade om det
att jag inte kan förstå
hur du om jag är viktig
inte tog dig tillfälle
inte kom ihåg
att höra av dig till mig

jag är glad att du är hel
att inget var allvarligare

men jag hade stängt av dig för idag
lagt dig i ett annat hörn av hjärnan
kunde inte plocka fram det jag
som brukar vara jag
med dig

så är det ju skillnad
även innan
någonting har hänt
jag är på väg
och idag halkade du än längre efter

även om du tog tillbaka lite mark
med ditt besök
under ditt besök
(besök är ett dåligt ord för att träffas i en relation)

märkte hur jag satt och vispade med foten
igen
när du var här
det är ett dåligt tecken
otålig men ork-ovillig
många o-ord

känner mig som en katt
som rycker med svanstippen
inget man kelar med

och mest
på konstigt sätt

otålig

Inga kommentarer: