lördag 17 juli 2010

beröm

du kunde inte heller hålla dig!

det tycker jag är underbart

och sen kom du med beröm till mig
jag som tvekat så
över det jag gjort och skrivit
det kändes inaktuellt
redan dagen efter
och jag vill göra om
göra nytt
och om igen

kanske är det det jag gör här

det var underbart att prata med dig igen

du berörde mig till tårar
igen
jag vet inte om du hörde det
det spelar förstås ingen roll
men en del av mig vill att du ska veta
att du gjort det två gånger på ett dygn nu
och jag kan inte minnas att någon har gjort det tidigare
alls
även om jag gissar att det borde hänt

men plötsligt gör du det
och det är på ett vackert sätt

och när du lagt på
som jag sa att du fick göra denna gång
och du gjorde det
och telefonen automatiskt började spela
så kom Eagle Eye Cherry & Santana's låt
'wishing it was' upp
med strofen
'pain never makes my cry
but happiness does'
och jag visste det ju innan
att jag måste ta med den på en ny skiva till dig
men ändå
bara ändå

beröm från dig
är som beröm upphöjt i tusen

för jag håller ditt sinne högt
och glädjs djupt åt ditt sätt att se saker
så att du ser min text på det viset
texten till skivan
gör mig omåttligt glad
stolt

och min önskan om att få omfamna dig
växer ytterligare

du är så fin

det räcker inte
fin är inte fint nog
du är otrolig
fantastisk
och jag behöver uppfinna ett nytt ord
ett för dig
den du är

K

Inga kommentarer: