lördag 17 juli 2010

K1

aldrig hade jag trott jag skulle bli kär
kanske aldrig någonsin igen
och in trillar du
helt fel på alla håll
och mitt hjärta förflyttar sig till en annan kropp
din
och nu när jag anar allvaret
i mina känslor

då bestämmer jag mig för att starta ännu en blogg
en blogg som inte liknar mina andra alls
och jag tänker inte redigera min text
den får vara rakt av
inte sudda
inte backa
inte läsa tillbaka

och kanske kanske kanske får du veta
att den finns

och kanske kanske kanske får du veta
någon dag
hur jag faktiskt känner

det tog längre tid för mig
att få dig så nära mig
men din kärlek förtrollade mig
och väckte det som redan fanns hos mig
fast jag inte förstått
att det var så jag känner för dig

helt omöjlig kärlek

eller också just därför

det spelar ingen roll vilket
nu älskar jag dig
det går inte att ändra på

och hela kroppen värker

och jag våndas för de veckor som kommer gå
innan du är tillbaka
och vi kan smyga oss till några minuter då och då

jag kommer hålla hårt fast
vid det lilla fysiska bevis på att du varit här
dina kryss
i boken

och det lilla du fick av mig känns futtigt
några små låtar
plockade på måfå
fast med en viss exakthet
jag undrar vad de kommer säga dig
och jag är säker på
att jag valt helt annan musik idag

det var därför jag hade hörlurar
på mig när du kom hit
för jag höll redan på
med din nästa skiva
som du säkert hade fått istället
om jag hade hunnit
göra om allt

kunde jag vara mer ledsen för att vi inte är friare?
tror inte det
jag undrar om vi hade träffats då
eller om ofriheten var ett krav
och kosmos ville ha det så här
fast jag vet att vi hade älskat då också
bara vi hade träffats
i den där andra tiden
i en annan värld

och jag undrar hur omöjligt allt är för dig
för jag vill inte fråga
men det är möjligt för mig
det vill jag du ska veta

Inga kommentarer: