tisdag 20 juli 2010

frångått

jag skrev någonstans
att det tog längre tid för mig

och det gjorde det
men nu har jag fattat

jag är så jävla lost och såld och out
det borde vara rea på mig
inte en siffra är rätt längre

och jag vet att du aldrig kommer lämna ditt
det har du ju på något sätt sagt
och ändå säger du andra saker samtidigt
och jag tror dig

och när jag med tårar i ögonen har lagt på för sista gången
repar mod
och påminner mig om allt som är tokigt
landar i det
och även om jag suckar
accepterar jag ändå

för att sedan vändas tillbaka
ett pip från dig
ett samtal
två samtal
i det tredje berättar du att du står utanför

och jag är tillbaka
och du är tillbaka
på samma plats
jag i hjärtat
du i min soffa
jag är galen

hur kan jag agera tvärtemot allt mitt bättre vetande?
men jag kan slå knut på mig själv för att få ha dig här

och nu saknar jag dig vansinnigt igen
vill ha dig här
fast jag vill inte
för jag måste prioritera

hur ska jag göra då?

hjärtat vill
kroppen vill
och min hjärna
som borde veta bättre
den rycker på axlarna

fan ta min hjärna

den har frångått alla mina principer

var är du
vad gör du
hur mår du

jag kan absolut inte säga att jag inte blev varnad
och inte bara från dig
jag har varit medveten hela tiden

bara jag som kan göra jobbet

Inga kommentarer: