onsdag 21 juli 2010

härda ut

idag var jag bättre på att härda ut
nästan hela dagen

om man kan kalla det det
jag vattnade och vattnade
dripp dropp ingen fart alls på vattnet
spanade på vägen hela tiden

men så åkte vi och badade
synd man måste titta var man kör
för jag försökte titta åt alla andra håll
utan att alla som håller ögonen på oss skulle se det uppenbara
omöjlig ekvation
fick lov att låtsas att jag körde bil när jag körde bil
såg dig inte någonstans
utom överallt

mot bättre vetande
skickade jag bild från stranden
fumliga fingrar
fladdrande hjärta

trodde jag hörde fel igen när det ringde
tänk, två samtal
och varje gång jag hör din röst
sänker jag axlarna
magen slutar smärta
jag andas igen
till och med förnimmelse av hunger tar sig igenom

du har stor effekt på mig

och jag längtar till i morgon...

Inga kommentarer: