lördag 17 juli 2010

kärlekspåse

det var som innan
så fort jag postat ett inlägg
hörde du av dig igen

så jag har väntat lite med detta inlägg
för att ge dig lite tid
om samma sak skulle hända igen

men nu när jag yppat det
kan jag nog sluta hoppas

det kommer vara tyst i min telefon
när jag skickat iväg denna text

men

det var så här att

du ringde igen
skojade med mig och sen frågade du om jag behövde något
önskade mig något
från ica
'dig' svarade jag
du skrattade

du sa
att du varit tvungen att slänga några ägg
för att få åka och handla
hela jag blev varm

ville jag att du skulle köpa något åt mig?
jag funderade
det enda jag kunde komma på var
en halv grillad kyckling
men det kändes konstigt att säga
så jag funderade och funderade och funderade
men kunde inte komma på något
så jag sa
att jag inte kunde komma på något
att jag bara ville ha dig
och du sa
men en halv grillad kyckling då?

när vi lagt på studsade jag inombords
du skulle komma förbi igen
och jag tänkte mest på
att locka dig in i mitt sovrum
fast jag vet det inte passar alls

sedan kom du
inte alls med en halv grillad kyckling
utan med en hel stor påse mat
den godaste mat som någon kan få
all kärlek som låg i påsen

jag tror jag glömde säga tack
jag var så koncentrerad på att hålla mig på fötterna
inte sväva en meter över marken
du var här igen

jag fick hålla i dig några minuter
bara utanför huset
vilka fina ögon du har
de reflekterade ljuset
och de kändes som jag kunde se glimtar
av din skimrande själ där inne

shit vilket romantiskt dravel jag skriver

och det är roligt att du göder mig
jag vet jag är lite tunn
men det härliga med det
är kärleken jag ser i det

du ska veta att du gjort mig så glad
en gång till idag

och för varje gång vi ses
känns det som om att din frånvaro
kommer bli enklare
och ändå svårare
för jag börjar vänja mig

vid att du då och då finns där
precis där jag är
eller alldeles utanför
att jag kan få se dig
din längd och härliga armar runt mig

en skön längtan finns i min kropp

Inga kommentarer: