måndag 19 juli 2010

skakig

gjorde det enkelt för mig
det var tanken
trodde jag

gick iväg med nyanlända dotter för att äta
var så nervös innan att jag knappt kunde skriva
kryptiskt sms till dig
jag förstod aldrig hur mycket du förstod
men du dök upp
väldigt kort stund
på väg till annat
eller så kändes det kortare än det var
för alla mina nerver låg på utsidan

bara att få se dig

hade känts konstigt att gå någon annan stans
allt känns konstigt
hur kan jag röra mig här omkring
hur orkar du

tänk att du kan vara så nära
och så långt bort
förstår inte

svårt att koncentrera mig
kunde inte läsa enkel meny (undrar vad de trodde)
hela jag studsar
vet inte hur jag ska förhålla mig
och värre blev det

för jag misstänkte jag blev sedd
och sedan fick jag veta att jag blev sedd

inte riktigt så som jag trodde

och förresten var jag mest rädd för de som hotar
när det inte längre var bara du i mitt huvud
när du inte längre var där
och jag visste jag var chanslös
idag var du på annat håll

och egentligen jag med

Inga kommentarer: