söndag 18 juli 2010

läsa

läsa eller inte läsa?
det är frågan

låta läsa eller inte låta läsa

då i förmiddags fick jag för mig
att jag ändå skulle visa det här för dig
för jag tror att det skulle ge dig något
kanske en skräckblandad förtjusning
i att få veta att jag känner mer än jag säger

eller också skulle du bara bli bedrövad
vilket dravel
vad fan håller hon på med
kunde hon inte hållt det för sig själv
dessutom
lägga ut det på nätet
varför då

men tänk om jag dör när du är borta
och tänk om du då aldrig får veta

och du sa att det inte var texten
du skulle tänka på i så fall
och jag skrattade
och tänkte att jag är bra korkad
så klart inte
jag skrattade och sa
att det förstås, man ångrar bara det man aldrig gjorde

så nu tänker jag att
vi borde förstås ha gjort det
och jag borde ha visat dig texten
och jag borde ha tagit dig till en galax i yttre rymden
och jag borde ha underlättat ditt liv
istället för att komplicera det

men inget av ovanstående går ihop med varann
och mitt huvud är en enda soppa
inte så lite lost
men på ett skönt sätt

skön som du är

Inga kommentarer: